Otyłość Rss

facebook

Jak skutecznie pokonać wieczorne podjadanie

Każdy z nas wie, jak bardzo kuszące jest sięganie po różnego rodzaju smaczne przekąski wieczorem, gdy oglądamy dobry film w telewizji, pracujemy na komputerze, czy czytamy interesującą książkę. Jak to jest, że najcięższy tak naprawdę do pokonania głód zawsze pojawia się tak późno? Czy istnieje jakikolwiek jeszcze sposób na to, żeby móc poradzić sobie z tymi nocnymi zachciankami oprócz ciągle wspominanej silnej woli?

Istnieje wiele powodów dlaczego tak silny głód i chęć podjadania dopada nas w późnych godzinach wieczornych. Oto kilka z nich:

  • Odwodnienie może być główną przyczyną niezaspokojonego, nocnego apetytu
  • Może też on wynikać z nudy
  • Mało zbilansowana dieta może prowadzić do dużych wahań stężenia cukru we krwi, co jest częstym powodem odczuwania przez nas głodu

Wieczorne i nocne zachcianki na przekąski mogą zrujnować naszą dietę, a te dodatkowe kalorie są najczęściej bardzo trudne do spalenia. Poniższe proste, a zarazem skuteczne wskazówki pomogą ci pokonać dotychczas niezaspokojony głód pojawiający się wieczorem:

Jedz regularnie w ciągu dnia

Jedzenie regularnych, zdrowych posiłków w ciągu dnia pomaga kontrolować poziom cukru we krwi, co zmniejsza prawdopodobieństwo dodatkowego podjadania niezdrowych przekąsek. Spróbuj stworzyć swój własny plan codzinnych posiłków oparty na węglowodanach złożonych jak produkty pełnoziarniste.

Upewnij się także, że jesz dużo owoców, warzyw, produktów mlecznych o niskiej zawartości tłuszczu i chudych mięs. Jedz śniadanie w ciągu 60 minut od przebudzenia się, przyszykuj sobie również małe i zdrowe południowe i popołudniowe przekąski, które będziesz mógł zjeść pomiędzy głównymi posiłkami. W doborze zdrowych i mniej kaloryczych produktów pomoże wam kalkulator kalorii, w którym można porównać do siebie produkty a zarazem sprawdzić zawartość w nich tłuszczów i węglowodanów.

Warto też nauczyć się odróżniać te dobre, a wręcz zbawienne dla naszego organizmu cukry i tłuszcze od złych, dlatego bardzo polecam jako lekturę dwa treściwe artykuły:

Pij przynajmniej 2 litry wody dziennie

Upewnij się, że zawsze i wszędzie zabierasz ze sobą butelkę wody. Jak tylko zaczynasz czuć głód, napij się 2 szklanki wody. Będziesz zaskoczony, jak łatwiej jest radzić sobie z niepotrzebnym podjadaniem, gdy jesteś nawodniony.

Jedz obiad późnym popołudniem

Staraj się tak rozplanować swoje posiłki i zdrowe przekąski, aby obiad był daniem do którego zasiadasz w późniejszych godzinach popołudniowych. Wtedy istnieje mniejsze prawdopodobieństwo, że zrobisz się spowrotem bardzo głodny wieczorem.

Pamietaj, że twoja kolacja powinna być bogata w błonnik

Pokarmy bogate w błonnik, pozwalają nam czuć się sytym bez dodawania zbędnych kalorii. Rozpuszczalne włókna, które znajdują sie na przykład w owocach, utrzymują poziom cukru we krwi na stałym poziomie. Błonnik nierozpuszczalny, znajdujący się w warzywach i ziarnach, zajmuje dużo czasu do strawienia, więc żołądek pozostanie pełniejszy na dłużej. Pij przy tym dużo wody, by zapewnienić właściwe trawienie pokarmów bogatych w błonnik.

Zaparz sobie po kolacji owocową herbatkę bez cukru

Istnieje wiele smaków herbat owocowych, by zaspokoić twoje podniebienie: owoce leśne, tropikalne, cytrusowe, z dzikiej róży…Lista jest naprawdę długa. Owocowy smak herbat zazwyczaj jest bardzo orzeźwiający. Po wypiciu niektórych smaków możesz odnieść wrażenie, że właśnie wypiłeś owocowy koktajl.

Nie trzymaj w domu niezdrowej żywności

Jest to najlepszy sposób, aby uchronić się przed słabością. Aby uniknąć jedzenia słodkich i tłustych przekąsek najlepiej jest ich nie kupywać i nie przynosić do domu. Jeśli masz tylko zdrowe przekąski w domu, będziesz musiał jeść tylko je.

Staraj się wieczorami pozostawać zajętym, aby się nie nudzić

Jednym z przyczyn podjadania wieczorem jest nuda oraz próba zrelaksowania się po długim i stresującym dniu w przyjemny sposób. Zastanów się jakie jest twoje hobby, co najbardziej lubisz robić, może układać puzzle, malować, medytować, czy może czytać? Podczas oglądania telewizji późnym wieczorem, wykorzystaj przerwy reklamowe na przykład na sprawdzenie e-maila, a nie wstawanie po przekąskę. Staraj się spędzić kilka wieczorów w tygodniu poza domem, na przykład z przyjaciółmi, czy zapisując się na jakieś zajęcia gimnastyczne albo artystyczne.

Kategoria: Jak schudnąć?

  • dominia

    Najlepszym sposobem na poradzenie sobie z wieczornym głodem jest szklanka ciepłego mleka łatwo się po niej zasypia i uspokaja. Polecam na mnie działa