Otyłość Rss

facebook

Jak ćwiczenia i ruch mogą stać się twoją codzienną rutyną pomimo braku czasu

Twój dzień jest przepełniony pracą, obowiązkami w domu i drogocenną chwilą spędzoną w towarzystwie rodziny czy przyjaciół. Tak naprawdę ciężko jest znaleźć czas na odpowiednio długi sen, a co dopiero regularny trening. Ćwiczenia są jednak potrzebne, gdyż przyspieszają i zwiększają rezultaty odchudzania, chronią nas przed efektem jo-jo , jak również dodają energii na cały dzień. Brak czasu na aktywność fizyczną jest największą przeszkodą  do tego, abyśmy mogli w pełni zadbać o nasze zdrowie i sylwetkę.

Zdobądź praktyczne wskazówki jak znaleźć czas, by zachować dobą kondycję na co dzień:

Czytaj dalej

Kategoria: Jak schudnąć?

Gdy waga wciąż stoi w miejscu czyli najczęstsze błędy jakie popełniamy podczas odchudzania

Dajesz z siebie wszystko, jednak waga niezmiennie pokazuje tą samą wartość? Niestety, pomimo twoich najlepszych intencji, możesz popełniać przynajmniej jeden z najczęstszych błędów odchudzania.

Twoja dieta nie uwzględnia przekąsek

Chcąc utrzymać metabolizm jak na najwyższym stopniu trzeba jeść co 3 lub 4 godziny. Stosując się do zasad: mniejszych porcji i zdowym wyborze wartościowej żywności bogatej w dobre cukry i wartościowe tłuszcze, jesz tak naprawdę częściej i chudniesz. Czytaj dalej

Kategoria: Jak schudnąć?

Jak schudnąć bez diet i głodówek czyli sposoby na przyspieszenie metabolizmu

Metabolizm jest procesem, w którym organizm zamienia kalorie z pożywienia w energię niezbędną na jego funkcje życiowe. Ludzie najczęściej myślą, że osoby szczupłe to te z szybkim metabolizmem, natomiast osoby z nadwagą to te z wolnym. Metabolizm jednak nie jest jedynym czynnikiem, który wpływa na to ile ważymy. Waga ciała jest raczej zależna od równowagi pomiedzy ilością spożywanych a spalanych kalorii.

Jak nasze ciało spala kalorie? Czytaj dalej

Kategoria: Jak schudnąć?

Jakie jest twoje dzienne zapotrzebowanie na kalorie?

Prawdą jest, że wydatkujesz energię niezależnie co robisz, nawet w czasie snu.

Podstawowa przemiana materii (PPM) jest ilością energii, wyrażoną w kaloriach, zużywaną przez organizm w stanie spoczynku do prawidłowego jego funkcjonowania czyli oddychania, utrzymania temperatury ciała, aktywności układu krążenia i mózgu. Czytaj dalej

Kategoria: Podstawy odchudzania

Jak skutecznie pokonać wieczorne podjadanie

Każdy z nas wie, jak bardzo kuszące jest sięganie po różnego rodzaju smaczne przekąski wieczorem, gdy oglądamy dobry film w telewizji, pracujemy na komputerze, czy czytamy interesującą książkę. Jak to jest, że najcięższy tak naprawdę do pokonania głód zawsze pojawia się tak późno? Czy istnieje jakikolwiek jeszcze sposób na to, żeby móc poradzić sobie z tymi nocnymi zachciankami oprócz ciągle wspominanej silnej woli?

Istnieje wiele powodów dlaczego tak silny głód i chęć podjadania dopada nas w późnych godzinach wieczornych. Oto kilka z nich: Czytaj dalej

Kategoria: Jak schudnąć?

Jak pozbyć się tłuszczu jedząc tłusto

Próbując schudnąć, pewnie rozpoczynasz dzień od na przykład dietetycznych płatków śniadaniowych z odtłuszczonym mlekiem, do tego pokrojonym bananem, szklanką soku pomarańczowego i kawą z cukrem i mlekiem?

Czy w taki sposób możesz schudnąć?

Absolutnie nie! W rzeczywistości, możesz przytyć, głodując od 10.00 rano i kontynuując jedzenie cukrów w postaci różnych węglowodanów o wysokim indeksie glikemicznym (chcesz się więcej dowiedzieć co oznaczją cukry o wysokim i niskim indeksie glikemicznym, zapraszam do przeczytania artykułu Dobry cukier kontra zły cukier). Czytaj dalej

Kategoria: Jak schudnąć?

Dobry cukier kontra zły cukier

Węglowodany są jednym z najlepszych źródeł energii dla naszego organizmu. Najprostszym cukrem jest glukoza, która jest:

uniwersalnym paliwem dla większości narządów i tkanek w naszym ciele jedynym źródłem paliwa dla mózgu, krwinek czerwonych i płodu głównym źródłem energii dla naszych mięśni podczas intensywnego treningu.

Zaskakujące jest to, że wielu z nas stara się ograniczyć spożycie cukrów, ale zbyt często jemy ich niewłaściwy rodzaj, Czytaj dalej

Kategoria: Jak schudnąć?

Ciało a umysł czyli podjadanie na tle emocjonalnym

Już we wczesnym etapie naszego życia jesteśmy uczeni, aby łączyć różnego rodzaje posiłki z odpowiednimi uczuciami i stanami emocjonalnymi. Często obdarowujemy dzieci słodyczami za dobre zachowanie. Kiedy dziecko jest smutne, najlepszą i najprostszą nagrodą jest jego ulubione ciastko. Kara może być przyrównana do głodu, kiedy dziecko jest zmuszone odejść od stołu za złe zachowanie. W ten sposób ustalane są pewne wzorce form uszczęśliwiania siebie samego poprzez róznego rodzaju posiłki, przez które często pokutujemy już w życiu dorosłym. Czytaj dalej

Kategoria: Przyczyny nadwagi i otyłości

Metody pomiaru masy ciała i dystrybucji tkanki tłuszczowej

BMI (Body Mass Index)

jest wskaźnikiem masy ciała pomagającym określić prawidłową wagę ciała, jak również stopień otyłości. Jego miarą jest stosunek wagi ciala wyrażony w kilogramach do kwadratu wzrostu wyrażonego w metrach kwadratowych.

TUTAJ znajdziesz kalkulator, który obliczy twoje BMI.

Interprentacja wyników BMI: Czytaj dalej

Kategoria: Podstawy odchudzania

Największa przeszkoda odchudzania czyli jak wygrać walkę z nadmiernym apetytem

5 prostych zasad, które ustrzegą cię od porażki już na początku odchudzania:

Jedz jak najwięcej pokarmów o niskiej wartości kalorycznej i wysokiej zawartości błonnika

- to pomoże ci zaspokoić głód na dłużej. Do obiadu zamiast jednej surówki, zrób najlepiej trzy: na przykład kalafior, grillowany bakłażan i jak najwięcej sałaty z innymi warzywami. Jeżeli na pierwsze śniadanie jesz owoce, a na drugie sałatkę z warzyw i odczuwasz ciągły głód, staraj się zjeść na śniadanie jajecznicę lub jajko na miękko z dwoma plasterkami chudej wędliny z indyka- powinieneś poczuć różnicę. Czytaj dalej

Kategoria: Jak schudnąć?